Інклюзивна освіта
в загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №26 м. Житомира


«У мене немає ніг, але є почуття. Я не можу бачити, але я постійно думаю. Хоча я не чую, я хочу спілкуватися. Чому люди вважають мене непотрібною, безмовною, бездумною? Як і інші, я спроможна думати про наш світ.»
Коралі Северс, 14 років

Що таке інклюзивна освіта?

Інклюзивна освіта дає можливість усім учняму повному обсязі брати участь у житті колективу дитячого садка, школи, дошкільному та шкільному житті.

Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.

Інклюзивна освіта — це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.

ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:

  • Діти навчаються разом у звичайній школі.
  • Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
  • Діти отримують можливість жити разом з батьками.
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
  • У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
  • Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.

Переваги для дітей без особливих потреб:

  • вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
  • вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
  • вчаться співробітництву;
  • вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

Переваги для родин:

  • Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.
  • Родини одержують підтримку з боку інших батьків.
  • Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.
  • Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.

Переваги для вчителів та інших фахівців:

  • Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
  • Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
  • Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.

Інклюзія в нашій школі означає розкриття кожного учня.

Інклюзія враховує потреби дітей,створюються спеціальні умови, підтримканеобхідні учням і вчителям для досягнення успіху.

Контингент дітей з особливими потребами мікрорайону школи:

  • У нашій школі станом на 01.02.2013 р. навчається таких 15 учнів.
  • З них: 10 учнів навчаються індивідуально, 5 дітей-інвалідів навчаються у 4-В, 6-В, 7-А, 8-А, 11-В класах.
  • У мікрорайоні школи 4 дітей, які не можуть навчатися у звичайних загальноосвітніх школах (троє з них навчається у Житомирській спеціалізованій школі-інтернаті, 1- перебуває у Тетерівському інтернаті), 3 дитини навчаються у Житомирській спеціалізованій загальноосвітній школі-інтернаті І-ІІІ ступенів для дітей зі зниженим зором (1, 2, 4 класи), 1- в 11 класі Житомирської спеціалізованої школі-інтернаті І-ІІІ ступенів для глухих дітей.

Для організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у школі необхідно створити відповідні умови:

  • безперешкодний доступ до території та приміщень школи, зокрема, для дітей з вадами опорно-рухового апарату, в тому числі для дітей, які пересуваються на візку, та дітей з вадами зору;\
  • забезпечення необхідними навчально-методичними посібниками, наочно-дидактичними та індивідуальними технічними засобами навчання;
  • наявність кабінетів учителя-дефектолога, психологічного розвантаження, логопедичного з відповідним корекційно-роздатковим обладнанням;
  • забезпечення педагогічними кадрами, які володіють методиками роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (зокрема, учителями-дефектологами, учителями інклюзивного навчання (асистентами учителя).

/Files/images/admnstratsya_shkoli_/trembtska_l_o_/nklyuzivna_osvta/Інклюзивна графік.jpg

Поради батькам від асистентів вчителів

Асистент вчителя Ткаченко Леся Віталіївна

Асистент вчителя Толкач Жанна Валеріївна

Асистент вчителя Петрова Алевтина Володимирівна

Посібник
«Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків»

Розробку посібника «Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків» здійснено в рамках діяльності науково-методичного центру інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.

Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків / Укладачі Н. В. Заєркова, А. О. Трейтяк. – К., 2016. – 68 с.

Мета посібника – відповісти на основні запитання про впровадження інклюзивної освіти в навчальних закладах системи дошкільної та загальної середньої освіти, які найчастіше виникають у педагогів і батьків. Посібник створено у формі запитань і відповідей. Відповіді на запитання містять посилання на основні законодавчі та нормативно-правові документи, інші літературні джерела, а також коментарі, які можуть не співпадати із зазначеними першоджерелами. Ми робимо це для того, щоб читачі краще зрозуміли суть інклюзії, а також віримо, що краще розуміння цього процесу приведе до нових, покращених змін як у законодавстві, так і у практиці.


Створення індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами: методичний посібник

Створення індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами: методичний посібник / Під заг. ред.Софій Н. З., – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 66 с. ISBN 978-966-2432-33-6

Методичний посібник «Створення індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребам» містить загальну інформацію про структуру індивідуальної програми розвитку, процес її створення, а також практичні приклади індивідуальних програм розвитку для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Посібник стане ще одним корисним ресурсом для педагогів, батьків та інших фахівців.

Кiлькiсть переглядiв: 5

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Фотогалерея

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 26 м. Житомир

Адреса закладу: м. Житомир, проспект Миру 59
Контактний номер: 0412-516-391
E-mail ZOSH_26@ukr.net

© "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №26 м. Житомира", 2011-2016.

Всі права захищені. Повне або часткове відтворення або розмноження будь-яким способом матеріалів, розміщених на сайті дозволяється тільки із зазначенням авторства і наявного та активного гіперпосилання на сайт http://school26.edukit.zt.ua

Дата останньої зміни 22 Вересня 2017

Цей сайт безкоштовний!